stinaulrika

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Ztina Muppman - 26 februari 2012 12:14

Hej

sorry borry för att jag inte har skrivigt på länge ...

men nu har jag skit tråkigt för att jaf vill tillväla men mamma pallar inte...

Jag ska fråja om jag får baka typ smul paj eller ngt   

Men jag ville bara säga att här kommer litet recept på ->


KLADDKAKA

Chokladkaka med mörk choklad

Färdigt på: 35 min
Ingredienser

  g ljuschoklad

150 g smör
4 ägg
4 msk socker
 1 msk mjöl

Tips

Servera gärna med lättvispad grädde.

Gör så här

1. Sätt ugnen på 180 grader.

2. Finhacka chokladen och lägg den i en bunke. Smält smöret och slå det varmt över chokladen. Rör om tills chokladen har smält.

3. Vispa ägg och socker pösigt med en elvisp och blanda det med den smälta chokladen.

4. Tillsätt mjölet och blanda noga.

5. Häll smeten i en smörad form med löstagbar kant, cirka 26 centimeter i diameter.

6. Grädda i nedre delen av ugnen i 180 grader, cirka 15-20 minuter. Kakan ska stelna och spricka på ytan, men inuti ska den vara kladdig.

7. Ta ut kakan och låt den kallna i formen.


possposs

77stina

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjooo!
Namn:Ztina
Ålder:12 år
Hobby:Rida,va m kompisar,fota,blogga(med denna bloggen :p)
Om ni vill ha mer info så kolla in bloggen
eller ställ en fråga ....

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??? //stina
 toppen
 bra
 sådär
 mindre bra
 dålig
 dåligare än dåligast
 vet inte riktigt ;o)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards